Hoe stel ik mij kandidaat?

1. Download ons inschrijvingsformulier (PDF - 1.065kB)

 

We kunnen het inschrijvingsformulier ook opsturen met de post of verzenden via e-mail.

 

2. Het ingevulde en ondertekende formulier kan u op 3 manieren aan ons bezorgen

 

  • Per post/of zelf in onze brievenbus deponeren - gelieve een kopie van de identiteitskaart bij te voegen
  • Via e-mail: klantenwerking@gwrupel.be - gelieve een kopie van de identiteitskaart bij te voegen
  • Op afspraak

 

Omwille van de corona maatregelen werken wij grotendeels van thuis. De snelste manier om in te schrijven is per mail. (op voorwaarde dat uw formulier volledig is)

We geven u via deze weg graag nog extra informatie moesten er nog vragen zijn. Uiteraard kan u voor vragen omtrent inschrijvingsvoorwaarden e.d. ook telefonisch bij ons terecht.

 

Breng de juiste documenten mee naar de afspraak

 

Je moet verschillende documenten meebrengen, zodat we je kunnen inschrijven.

  • Je identiteitskaart of paspoort

Breng een fotokopie van de identiteitskaarten van alle gezinsleden boven de 18 jaar mee.

  • Het inschrijvingsformulier

Dit is een erg belangrijk formulier. Alle gezinsleden die ouder zijn dan 18 jaar moeten het inschrijvingsformulier ondertekenen. 

Op dit formulier kan je aanduiden voor welke woningen je je kandidaat wil stellen en hoeveel maximale huurprijs je wil betalen. 

Als je langskomt, overlopen we samen dit formulier.

  • Ben je nog geen 18 jaar en woon je onder begeleiding zelfstandig? 

Dan heb je een attest nodig van de dienst die je begeleidt of een attest van ontvoogding. Daarop moet de startdatum van voogdij of begeleiding staan.

  • Geen eigendom

Je moet een verklaring op erewoord invullen. Die staat in het inschrijvingsformulier of in een bijlage bij het inschrijvingsformulier. Alle gezinsleden die ouder zijn dan 18 jaar moeten het inschrijvingsformulier ondertekenen.

  • Inkomen

Welke inkomensbewijzen je moet meebrengen, hangt af van je situatie. 
Wij zijn verplicht om jouw inkomensgegevens elektronisch op te vragen bij de juiste instanties. Alleen als wij de informatie niet digitaal kunnen bekomen, dan moet jij zelf documenten verzamelen. Ook in enkele specifieke situaties (zie hieronder) is dat het geval.

Speciale situaties

  • Verdiende je drie jaar geleden te veel maar is je inkomen nu lager: breng dan je inkomen van de laatste maanden mee.
  • Had je drie jaar geleden geen inkomen maar in de jaren erna wel: breng dan een overzicht van je laatste inkomsten mee.
  • Had je tussen drie jaar geleden en vandaag geen enkel inkomen: dan moet je een verklaring op eer ondertekenen.
  • Had je meer dan één soort van inkomsten: breng dan alle verschillende documenten mee. Wij berekenen dan je totale inkomen.
  • Zat je tussen drie jaar geleden en vandaag in schuldbemiddeling: dan moet je inkomensbewijzen van de laatste drie maanden meebrengen, de documenten over de schuldbemiddeling zelf en over afbetaalde schulden.